Teologia cupei

     Dumnezeu ne-a destinat cu multa dragoste sa fim fiecare o ceasca unica si speciala. S-ar putea sa fii o ceasca antica, cu trandafiri gingasi pictati pe un fond auriu. Sau poate te consideri o ceasca obisnuita, de fiecare zi, practica, folositoare, dar cam ciobita pe margini. Sau o cana mare, tare, rezistenta si incapatoare.
     Dumnezeu ne umple cupa cu portia care ne revine, cu ceea ce hotaraste El ca e mai bine pentru noi. Portia este existenta noastra fizica si afectiva, aptitudinile noastre, imprejurarile, rolurile si relatiile noastre.
     Uneori nu ne place ceea ce s-a turnat in ceasca noatra. Domnul Isus, vazand suferinta pe care urma sa o indure, S-a rugat: “Tata, daca voiesti, departeaza paharul acesta de la Mine! Totusi, faca-se nu voia Mea, ci a Ta!” (Luca 22:42). Hristos a luat cupa in mana, a ridicat-o spre Dumnezeu si a spus :”Accept portia Mea! Umple-ma cu puterea Ta ca s-o pot bea!”
     Fiecare ceasca- de portelan, delicata sau din lut, mai rustica- are o toarta.Dumnezeu ne-a turnat portia in ceasca. Noi putem hotari fie sa o luam de toarta si sa o ridicam spre El zicand ” Imi accept portia; primesc aceasta cupa”, fie sa o zdrobim in cioburi, zicand “Doamne, eu refuz sa-mi accept portia. Cana aceasta nu e pe masura mea si nu-mi place ce ai pus in ea. Imi voi controla eu singur viata!”
    …Doamne, de atatea ori nu inteleg unele lucruri din viata mea..dar Te las pe Tine la carma!Nu vreau sa mai controlez eu nimic! Tu sti ce-i mai bine pt mine! Accept portia mea!
     “Ma-ncred, chiar daca nu-nteleg!”

..Tu ce alegi?….

(din “Linisteste-mi inima ingrijorata”, Linda Dillow)

Leave a Reply

